Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-26715
Titel: Multimodal genre and cross-linguistic comparison : pack messages
VerfasserIn: Thomas, Martin
Sprache: 
Erscheinungsjahr: 2008
Quelle: The 19th European Systemic Functional Linguistics Conference and Workshop
Kontrollierte Schlagwörter: Linguistik
Verpackung
Typographie
Freie Schlagwörter: genre
linguistics
localisation
multimodality
typography
DDC-Sachgruppe: 400 Sprache, Linguistik
Dokumenttyp: Konferenzbeitrag (in einem Konferenzband / InProceedings erschienener Beitrag)
Abstract: This paper shows that the multimodal messages on fast moving consumer goods packaging constitute a genre of text. More specifically, they may be seen as a form of colony discourse (Hoey 2001). It is shown that the contribution that multimodal resources make across whole texts and the social nature of genre recognition and instantiation make genre a useful way to approach the cross-linguistic comparison of pack messages. The paper presents a critical discussion of influential linguistic accounts of genre and shows that these might be usefully extended in order to accommodate multimodal texts by incorporating insights from typographic research. The paper ends by presenting a new synthesis of these various approaches to genre which will provide the framework for ongoing empirical analysis.
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291-scidok-16998
hdl:20.500.11880/26770
http://dx.doi.org/10.22028/D291-26715
Datum des Eintrags: 8-Sep-2008
Fakultät: P - Philosophische Fakultät
Fachrichtung: P - Sprachwissenschaft und Sprachtechnologie
Ehemalige Fachrichtung: bis SS 2016: Fachrichtung 4.7 - Allgemeine Linguistik
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes
Proceedings of the 19th European Systemic Functional Linguistics Conference and Workshop

Dateien zu diesem Datensatz:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
Thomas_form.pdf17,91 MBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons