Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-24904
Titel: Concept logics
VerfasserIn: Baader, Franz
Bürckert, Hans-Jürgen
Hollunder, Bernhard
Nutt, Werner
Siekmann, Jörg H.
Erscheinungsjahr: 1990
Quelle: Kaiserslautern ; Saarbrücken : DFKI, 1990
Kontrollierte Schlagwörter: Künstliche Intelligenz
DDC-Sachgruppe: 004 Informatik
Dokumenttyp: Forschungsbericht (Report zu Forschungsprojekten)
Abstract: Concept languages (as used in BACK, KL-ONE, KRYPTON, LOOM) are employed as knowledge representation formalisms in Artificial Intelligence. Their main purpose is to represent the generic concepts and the taxonomical hierarchies of the domain to be modeled. This paper addresses the combination of the fast taxonomical reasoning algorithms (e.g. subsumption, the classifier etc.) that come with these languages and reasoning in first order predicate logic. The interface between these two different modes of reasoning is accomplished by a new rule of inference, called constrained resolution. Correctness, completeness as well as the decidability of the constraints (in a restricted constraint language) are shown.
hdl:20.500.11880/24960
Schriftenreihe: Research report / Deutsches Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz [ISSN 0946-008x]
Band: 90-10
Datum des Eintrags: 27-Jun-2011