Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-40582
Volltext verfügbar? / Dokumentlieferung
Titel: COVID-19 pandemic – Time to speak about STEM education, sustainable development and conspiracies
VerfasserIn: Caltun, Ovidiu Florin
Hempelmann, Rolf
Vitoratos, Evangelos
Sprache: Englisch
Titel: AIP Conference Proceedings
Bandnummer: 2843
Heft: 1
Verlag/Plattform: AIP Publishing
Erscheinungsjahr: 2023
Freie Schlagwörter: Sustainable development
Learning and learning models
Literacy
Education
Coronaviruses
DDC-Sachgruppe: 500 Naturwissenschaften
Dokumenttyp: Journalartikel / Zeitschriftenartikel
Abstract: Based on publicly available data correlations have been found between youngsters’ literacies assessment and adultś assessments and behaviour patterns in social practice. Overall, it can be pointed out that STEM Sustainability Education of young people induces, in long-term education aims, STEM literacy of adults for long-life learning competencies and for sustainable development of the society. This implies a certain resilience of citizens against conspiracy theories which, of course among other reasons, substantially supports a countries capability to overcome a pandemic crisis like the present COVID-19 catastrophe.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.1063/5.0150640
URL der Erstveröffentlichung: https://doi.org/10.1063/5.0150640
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291--ds-405822
hdl:20.500.11880/36460
http://dx.doi.org/10.22028/D291-40582
ISSN: 0094-243X
Datum des Eintrags: 25-Sep-2023
Fakultät: NT - Naturwissenschaftlich- Technische Fakultät
Fachrichtung: NT - Chemie
Professur: NT - Prof. Dr. Kaspar Hegetschweiler
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Es gibt keine Dateien zu dieser Ressource.


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt.