Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen: doi:10.22028/D291-46638
Titel: How to become a knowledge entrepreneur: development and validation of training
VerfasserIn: Vesper, Denise
König, Cornelius J.
Bajwa, Nida ul Habib
Sprache: Englisch
Titel: Higher Education, Skills and Work-Based Learning
Bandnummer: 15
Heft: 7
Seiten: 186-198
Verlag/Plattform: Emerald
Erscheinungsjahr: 2025
Freie Schlagwörter: Knowledge entrepreneurship
Career competencies
Training
Effectuation
Design thinking
DDC-Sachgruppe: 150 Psychologie
Dokumenttyp: Journalartikel / Zeitschriftenartikel
Abstract: Purpose – Knowledge entrepreneurship encourages students to apply their knowledge and skills to societal, digital and ecological challenges – not only just in business but also in careers and social contribution. Thisstudy aimed to validate training that promotes using education-derived knowledge to address real-world issues and build career awareness. Design/methodology/approach – Drawing on career training, effectuation, and design thinking, the program was implemented at five universities (N 5 40). Its impact was assessed through pre/post data and comparison with a control group (N 5 41) that did not receive the training. Findings – Training participants showed significant improvement in marshaling (entrepreneurial self-efficacy) and career competencies. While both groups were similar before training, training participants reported significantly higher scores across all variables afterward. Originality/value – The training proved effective in fostering career self-reflection and applying effectuation principles, helping bridge the graduate skills gap by encouraging students to leverage their existing knowledge and abilities.
DOI der Erstveröffentlichung: 10.1108/HESWBL-09-2024-0283
URL der Erstveröffentlichung: https://doi.org/10.1108/HESWBL-09-2024-0283
Link zu diesem Datensatz: urn:nbn:de:bsz:291--ds-466386
hdl:20.500.11880/40881
http://dx.doi.org/10.22028/D291-46638
ISSN: 2042-390X
2042-3896
Datum des Eintrags: 5-Dez-2025
Bezeichnung des in Beziehung stehenden Objekts: Supplementary material
In Beziehung stehendes Objekt: https://www.emerald.com/heswbl/article-supplement/1270306/docx/heswbl-09-2024-0283_suppl1/
Fakultät: HW - Fakultät für Empirische Humanwissenschaften und Wirtschaftswissenschaft
Fachrichtung: HW - Psychologie
Professur: HW - Prof. Dr. Cornelius König
Sammlung:SciDok - Der Wissenschaftsserver der Universität des Saarlandes

Dateien zu diesem Datensatz:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
heswbl-09-2024-0283en.pdf481,82 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Diese Ressource wurde unter folgender Copyright-Bestimmung veröffentlicht: Lizenz von Creative Commons Creative Commons